BOOK COVER! UKE 4?

Dag 4:

Mandagen har vi ikke hat så mye tid på å fikse boken men det jeg har prøvd og gjort er å sortere jule sanger fra normale sanger.

Denne noten fra itslearning har hjelpet meg stort for å sortere hvilken sanger jeg ville har først. Jeg har også tenkt på hvordan jeg vil ha baksiden av boka. Det blir en enkel design med kanskje en blomst i bakerste delen sammen med rammen slik som jeg har i framsiden av boka.

Når jeg kommer hjem skal jeg begynne å tegne og forhåpentligvis  bli ferdig med framsiden av boken jeg kommer til å bruke denne som inspiration ikke alt blir helt likt men det blir noen deler som kommer til å hinte til denne siden.

screen-shot-2017-01-25-at-21-00-19

 

* Nå livnar det i lundar

* Mellom bakkar og berg utmed havet (nordmannen)

* Vi skal ikkje sova bort sumarnatta

* Du ska få en dag i mårå

* Eg heiter Anne Knudsdotter

* Pål sine høner

* Norge i rødt, hvit og blått

* Vi vandrer med freidig mot

* Se Norges blomsterdal

* Alltid freidig når du går

* Den fyrste song eg høyra fekk

 

JULESANGER

* Deilig er jorden

* På låven sitter nissen

* Jeg er så glad hver julekveld

* Her kommer dine arme små

* Å jul med din glede

* Glade jul, hellige jul

* Du grønne, glitrende tre

* Så går vi rundt om en enerbærbusk

* Et barn er født i Betlehem

* Julekveldsvisa (Nå har vi vaska golvet…)

Jeg satt også opp en eksempel på hvordan jeg trur boken kommer til å se ut på framsiden slik at jeg har en ide på at jeg er på rett spor.

screen-shot-2017-01-30-at-18-59-43

Jeg er fremdeles usikker på hvilken farge jeg skal bruke på inside men jeg trur kanskje jeg skal bruke en blush/ombre hvit til rosa slik at den blir vist igjen fra framsiden av boka.

Screen Shot 2017-01-30 at 19.02.00.png

Bilder av progresjon til tegningen blir lagt til i posten i mårå.

Leave a comment